.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنامه‌هاي ميرحسين موسوي در حوزه اصناف و بازرگانان

اولين رئيس شوراي اصناف كشور اهم برنامه‌هاي مهندس ميرحسين موسوي را براي بهبود شرايط صنوف اعلام كرد.
علي فاضلي در گفت‌وگو با ايلنا در 13 بند اين برنامه‌ها را به شرح زير برشمرد.
1- اصلاح‌ ساز و کارهای مالیاتی، عوارض و سایر پرداختی‌های حوزه کسب و کار و رفع تبعیض در زمینه تشخیص، تعیین و وصول مالیات‌ها با حضور موثر نمایندگان تشکل‌های صنفی در شورای‌عالی مالیات.
2 – تنظیم مناسبات نیروی کار، کارآفرینان و کارفرمایان با دولت به گونه‌ای که نمایندگان هر سه گروه در تدوین قواعد و مقررات مشارکت فعال داشته باشند.
3 – نوسازی صنوف و تدوین‌ساز و کار تهیه و تامین مواد اولیه،‌ ابزار و ماشین‌آلات و لوازم مورد نیاز برای راه‌اندازی هر واحد کسب و کار تولیدی و خدماتی با اصلاح نظام تعرفه واردات و ضمانت ماشین‌آلات.
4- اصلاح ساز و کار تامین سرمایه اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای کسب و کار از طریق بانک‌ها شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بورس و نظایر آن و اعطای تسهیلات و مساعدت‌های لازم.
5 – بهبود ساز و کار تصمیم‌سازی از طریق حضور فعال و آگاهانه تشکل‌های صنفی در مراجع تصمیم‌گیری.
6 – زمینه‌سازی برای مشارکت اصناف صنعتگران و تجار در کلیه مراکز و سطوح تصمیم‌گیری اعم از شورای‌شهر، شورای‌عالی کار، تامین اجتماعی و شوراهای مرتبط با فضای کسب و کار.
7- اصلاح مناسبات میان مردم و صنوف با برقراری احترام و اعتماد متقابل میان آنها از طریق برقراری نظامات و سیستم‌های مشتری‌مداری مدرن به‌جای الگوهای کهن.
8 – حذف نظارت غیرقانونی در زمینه تایید صلاحیت‌های داوطلبان شرکت در انتخابات اتحادیه‌ها و سایر تشکل‌های صنفی و برگزاری انتخابات آزاد صنفی.
9 – اصلاح ساز و کارهای نظارتی ناظر بر واحدهای صنفی و جایگزینی نظارت‌های مردمی و داوطلبانه از طریق تاسیس نهادهای مدنی و سازمان‌های غیردولتی پشتیبان به‌جای نظارت‌های غیرقانونی.
10 – کنترل واردات بی‌حد و مرز به منظور حفاظت از تولیدات و بازار داخلی در برابر تهاجم شبیخون گونه حاکم بر مبادلات تجاری در شرایط فعلی.
11 – فراهم‌سازی زمینه‌های عینی و قانونی عضویت اصناف در اتاق صنایع و معادن و بازرگانی ایران.
12 – تثبیت قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت‌های داخلی و خارجی صنوف.
13 – اصلاح نظام یادگیری و مهارت‌آموزی و دانش‌آموزی و اطلاع‌رسانی شفاف در زمینه‌های مربوط به کسب و کار به‌منظور دسترسی سریع و آسان به منابع اطلاعات تجاریف‌فنی و مهارتی به‌صورت منظم و شفاف و بدون تبعیض.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.231 seconds.